Nagelroutine

Op aanvraag doe ik een blogpost over mijn nagelroutine, natuurlijk is dat bij iedereen anders: droge nagels, perfecte nagels, broze nagels,… Gelukkig heb ik goeie genen (ahum ;)) en heb ik van nature redelijk sterke, gezonde nagels. Maar die moet je natuurlijk ook goed onderhouden! Nagels en handen zijn een van de eerste dingen waar ik naar kijk als ik iemand ontmoet, ze zeggen veel over de persoon zelf.

Goed, mijn routine begint altijd met mijn ‘oude’ nagellak verwijderen. Dit doe ik de laatste weken constant met het potje remover van Kruidvat (zoals ik al vermeldde in een andere blogpost). Maar ik gebruik evengoed nog de ouderwetse removers, met aceton of zonder. Een hele fijne en superbudgetvriendelijke remover is die van de Carrefour Discount, 79 cent per flesje!
Afbeelding

Daarna was ik mijn handen met lauw water en een lekker geurende zeep, mmm! Dit om alle restjes remover van mijn handen te hebben en gewoon omdat mijn handen dan lekker schoon zijn. Want pas op schone handen kan je beginnen! Ik gebruik eerst een vettige handcreme waarmee in mijn handen én nagels goed insmeer. De handcreme die ik gebruik is afhankelijk van in welke bui ik ben, op de foto zien jullie de eerste twee die nu binnen handbereik lagen.
Afbeelding

Als de creme ingetrokken is, vijl ik en polijst ik mijn nagels. Zo krijg ik eventuele scherpe randjes weg en hoef ik ze niet te knippen, vijlen is genoeg. Daarna smeer ik wat olie op mijn nagelriemen, smeer ze in, duw ze naar achter met een bokkenpootje en smeer de nagelriemolie verder in. Wees voorzichtig met het bokkenpootje! Gewoon een klein beetje duwen is genoeg, als het pijnlijk of verkeerd aanvoelt, dan ben je te heftig bezig ;).
Afbeelding

Afbeelding

Dan begint eindelijk het echte werk! Je kan de vorige stappen ook overslaan als je in een hurry bent natuurlijk!

Ik breng altijd -echt ALTIJD- een basecoat aan. Dit voorkomt dat je nagels zouden verkleuren, en het geeft een mooie basis om netjes en effen op te lakken straks. Ik gebruik vaak een oudere basecoat van 2True, het is een basecoat en ridgefiller, het vult alle oneffenheden op. Maar momenteel ben ik ook grote fan van de Essence Studio Nails anti split nail sealer. Hij kost 1.89 euro en geeft een gelachtige basecoat, hij is ook prima zo te gebruiken als je je natuurlijke nagels gewoon wat glans wil geven.
Afbeelding

Als de basecoat goed droog is, kan je een leuk kleurtje aanbrengen. Afhankelijk van de nagellak, merk en kwaliteit zelf, moet je er een of meerdere lagen van opdoen. Denk niet dat een dikke laag je tijd zal uitsparen, want die heeft een véél langere droogtijd nodig. Plus, -geloof me, het overkomt me als ik ongeduldig ben-, je dénkt dan dat de dikke laag lekker droog is en gaat aan de slag en boem, je nagellak was nog ‘zacht’… Ikzelf lak dicht tegen mijn nagelriem aan, maar sommigen vinden het mooier als ze niet de hele nagel lakken maar wat van de randen af beginnen. Dat kan mooi zijn, en een eleganter effect hebben, als je van nature brede en korte nagels/vingers hebt. Maar doe gewoon wat je zelf het mooiste vindt! Hieronder een willekeurige greep uit mijn stash.
Afbeelding

Dan kan je nu een mooie topcoat geven, ga je voor wat glitter en glam of gewoon lekker shiny naturel? Ik moet stiekem toegeven dat ik soms een glittertopcoat gebruik en dan daarover nog een gewone transparante topcoat, omdat ik het oneffen gevoel van een glittertopcoat niet zo fijn vind.

Je kan de Essence Studio Nails anti-split ook gebruiken als topcoat, maar dat heb ik nog niet getest. Maar ik kan me wel voorstellen dat het een mooie finishing glans geeft.
Afbeelding
Afbeelding

Ziezo… Dat was het dan, als ik het zo bekijk dan lijkt het alsof ik een hele tijd bezig ben met mijn nagels maar dat valt heel goed mee. ik zet ook vaak even een serie op om tijdens het drogen, creme insmeren, wachten,… te bekijken.

Samengevat:

korte routine: verzorgen, basecoat, kleur nagellak, topcoat
langere routine: verzorging, nagelriemen verzorgen, basecoat, kleur nagellak aanbrengen, topcoat, eventuele foutjes wegwerken met een correctorpen.

xoxo Jane

Geef een reactie

