Essence -gelnails at home-

Met grote schrik begon ik aan de Essence gel nails at home… eerder gebruikte ik al de gelish van SensatioNails, waar ik heel tevreden over was maar waar, spijtig genoeg, mijn nagels –nog steeds- heel droog door zijn. Ik zag ze in de rekken liggen in Kruidvat, twijfelde even maar nam ze dan, in naam van de blog, mee naar huis. Daarna pas, las ik de weinige reviews die er zijn. HORROR! De na-foto’s en reacties waren een grote nagelhel… Dus bedacht ik enkele oplossingen… Nu, eerlijk is eerlijk, hier en daar vond ik iemand die zei ‘dat het wel meeviel’… Nu, ik had toch wel veel schrik hoor!

Afbeelding

Wat Essence belooft:   ‘Een perfecte hoogglans manicure die makkelijk en snel aan te brengen is.
Eindeloze keus aan kleuren: ga voor een natuurlijke french manicure of kies uit alle kleuren Essence nagellak. Makkelijk te verwijderen: trek het simpelweg van je nagels. Blijft tot tien dagen zitten.’

Afbeelding

Ik had al een led-lamp van SensatioNails dus ik kocht enkel de primer, de gel base en de topcoat. Essence-nagellakjes heb ik genoeg! De peel off gel base, is wat mij zoveel schrik bezorgt… essence zegt dat je door deze basecoat, de nagellak gewoon van je nagels kan/moet prutsen. Ik zag de foto’s, believe me, dat WIL je gewoon niet hebben! Je nagels zijn gewoon kapot en gortdroog nadien!

Ik nam dus een andere basecoat éérst: de Essence studio nails anti split (en stiekem ook nog een laagje colour&go ‘give me nude, baby’). Twee laagjes anti split nail sealer welteverstaan. Daarna gebruikte ik de primer, die moet je normaal op je natuurlijke nagel aanbrengen maar hey, we willen geen kapotte nagels… Daarbovenop dan een laagje van de gevreesde peel off gel base. Wat mij opviel is dat de gel base héél dik is van textuur, dat had ik met SensatioNails niet…

Afbeelding

Daarna gebruikte ik mijn gel cleanser van SensatioNails maar je kan ook een potje van Essence zelf kopen (de ingrediënten zijn ongeveer hetzelfde). De gel base werd meteen heel dof na het ‘cleansen’. Dan maar een leuk kleurtje erop, hup! Hier zien jullie de essence Colour&Go 109 Off to Miami!, een felkoraalroze/oranje kleur. Zoals we gewoon zijn van de Colour&Go-lakjes, was deze na een tweetal minuutjes droog. Ik gebruikte maar één laagje omdat dit toch maar eens testen was, maar anders zou ik twee laagjes gebruiken.

Afbeelding
Tenslotte een laag van de ‘clear gel top coat’ en ook deze is heel dik… Ook weer een minuutje onder de led-lamp, gelcleanser  erop en gelukkig, werd de topcoat niet dof.
Afbeelding
Afbeelding

Zoals jullie zien, heeft de Essence gel nail een mooie glans. Het is ook meteen hard, zoals elke andere gelish nagellak, maar wel héél erg sticky en ‘nat’ voor je het cleanst. Ik probeerde ook om een foto te nemen waarbij jullie zien hoe dik de laag eigenlijk is, maar dat is niet zo heel erg duidelijk. Toch vind ik ze heel erg dik en dat had ik bij SensatioNails niet… Al bij al, is dit een goeie budgetproofversie van gelish nagellak! Enkele negatieve punten: de onaangename geur, de dikke structuur die het lakken wat onhandiger maakt en het uiteindelijk, dikke resultaat. positief: budgetproof, geeft mooie glans.

En dan nu… het moet er af… Om te testen duwde ik de nagellak opzij met mijn duimnagel, maareuh, dat gaat mooi niet door! Dus ik nam een watje met acetonremover en hield dat een minuutje op mijn nagel. De gelish bladderde mooi en ik hield een ander watje met acetonremover ertegenaan. Uiteindelijk met nog wat gewrijf en gepruts, kreeg ik alles eraf. Mijn Essence studio Nails anti split sealer zat er wel nog een beetje op, waar er gelish bovenop had gelegen, maar dat ging dan ook vlug eraf. Dus, wil je een budgetproofversie van gelish? Essence kan zeker gebruikt worden, als je rekening houdt met een andere basecoat, dan enkel de primer en de gel base!

Afbeelding

xoxo Jane

Geef een reactie

