Een héldere blik… E.L.F. oogschaduwquattro

Bij mijn bestelling bij ELF, koos ik op het laatste nippertje nog een oogschaduwquattro uit. Ik koos voor een ‘nieuw’ kleurtje: Ethereal, deze quattro zit in de 1 euro-collectie. Wat ELF belooft: ‘De weelderig zachte formule met maïsvezels geeft de ogen een neutrale basis en zorgt voor een frisse, heldere blik. De formule wordt door de huid opgenomen en zorgt voor een langdurig, prachtig effect.’

Afbeelding
Afbeelding

De verpakking is de ietwat goedkopere, neutrale verpakking die we gewoon zijn van de 1 euro-collectie. Toch voelt het plastic verrassend stevig aan. Er zit een klein ieniemini-spiegeltje bij maar geloof me, daar kan je zelfs als kabouter niets in zien! Er is natuurlijk ook een applicator bij, met twee witte, sponsuiteindes.

Afbeelding

Benieuwd ging ik hem meteen testen! Het paletje bevat vier kleuren: een witte, shimmery kleur, een zachtoranje, een poederroze en een donkerbruine kleur. Bij ELF zelf zeggen ze dat je het lichtste kleur als base gebruikt, de tweede kleur over het midden van je ooglid, de derde kleur als een soort uppereyelidliner (om mooie smokey-eyes te maken) en de donkerste kleur in de crease. Op naar de swatches!

Afbeelding
Hier zie je de vier kleurtjes naast elkaar, niet geblend. Om ze zo gepigmenteerd en duidelijk op mijn hand te krijgen moest ik best wel veel oogschaduw opdoen. De oogschaduw pigmenteert dus niet super, maar dat had ik ook niet verwacht van dit product. Doordat ik er zoveel op moest doen, heb je dus een beetje fall out.

Afbeelding

Zo zien ze eruit zoals ik ze opbreng op mijn oogleden. De witte is dus héél wit en icy, die is voor mijn huid té wit om als highlighter te kunnen gebruiken zoals ELF voorstelt. De zachtoranje kleur vind ik super, ik gebruik deze als highlighter in mijn ooghoeken en op mijn wenkbrauwbot. Deze is naar mijn mening ook het beste gepigmenteerd. De andere twee kleurtjes zijn wel oké, maar als ik deze aanbreng dan ziet het er wel héél naturel uit. Ik hou wel van naturelle make-up maar het moet toch lijken alsof ik het netjes opgebracht heb ’s morgens (zoals ik dat vol overgave en met de grootste zorg doe!) en niets alsof er nog een restje van gisteren aan mijn oogleden hangt!

Een neutrale basis: ja, héél erg neutraal!
Een frisse, heldere blik: niet speciaal, neen.
Een langdurig, prachtig effect: langdurig ja, prachtig niet meteen wauw…

My opinion? Als je blond bent en licht van huid kan je veel meer met dit palette dan ik, als bruinharige met een gebronsde huid. Maar raad ik deze aan? Goh, ook niet meteen… Hij kost maar 1 euro natuurlijk, dus doe je niet echt een miskoop maar super is hij niet. Een pluspuntje: hij blijft goed zitten, heeft geen fall out nadat ik primer aangebracht had en hij is budget. Ik blijf hem gebruiken als highlighter, maar jullie moeten nu niet meteen naar de winkel rennen of hem in jullie online winkelmandje rammen…

Deze ‘oogschaduw voor een heldere blik’ is verkrijgbaar in verschillende combinaties: van paarse naunces, tot 80’s blauw en van heerlijke nudes en bruintinten tot punkfunk en groene tinten.

xoxo Jane

Geef een reactie

