Smeren smeren smeren

Ik heb een droge huid, al altijd gehad maar hoe ouder ik word, hoe gekker ik er van word! This girl owns stuff… Véél crémes, potjes, tubes, flessen,… Mijn geheim? Baby-olie! Ik smeer me in de winter heel vaak in met baby-olie, in de zomer vind ik het hinderlijk. Je zweet van nature meer (maar we klagen niet hoor, mr Zon!) en ik heb het gevoel dat ik door die baby-olie, die een extra laagje legt ’s avonds, echt veel meer zweet. Maar dus een tip: in de winter en herfst: gebruik gerust eens een dikke laag baby-olie om je huidje weer zacht en soepel te maken! Een heerlijke babygeur is een pluspunt! En baby-olie hoeft echt niet duur te zijn… Check Kruidvat, Hema of zelfs de Wibra.

Image

Voor de zomer zocht ik een goeie vervanger en ik heb hem de hele zomer getest en girl, I love it! Hij kwam hier al eens eerder voorbij bij een shoplog.

Image

Yves Rocher to the rescue! Deze bodymilk is romig que textuur, heerlijk zacht van geur en hij smeert goddelijk. Ik ben stiekem verliefd.

Image

Ik kocht eerst een klein flesje, om eens uit te proberen. Algauw bleek dat ik een grote fan was van deze bodymilk en kreeg ik zomaar, ik zweer het, een grote fles cadeau van schoonmama-to-be. Dankje Sm-2-B!

Image

De bodymilk voelt wat ‘drabbig’ aan als je het op je huid aanbrengt, maar eens je het insmeert is dat gevoel helemaal weg. De melk smeert goed uit, voelt heel zacht aan en is zeker niet te nat. Hij laat geen laag na en je kan hem makkelijk tussendoor even aanbrengen. Mijn handen waren na het insmeren niet vet en droogden makkelijk. Het kleine flesje stop ik in mijn handtas ondertussen, heel handig om tijdens de dag vlug een droog plekje weg te werken of even de ellebogen in te smeren.

Een klein flesje kost 1.50 euro (50 ml) en een grote fles van 400 ml kost 5.50 euro. Echt cheap dus! Je kan ze in elke Yves Rocher-winkel vinden of gewoon online bestellen: http://www.yves-rocher.be/control/searchresult?query=noix%20de%20coco&channel=nl_BE.

Dames, jullie zongebruinde huid heeft ook nu nog/al een goeie verzorging nodig: smeren dus!

xoxo Jane

2 gedachten over “Smeren smeren smeren

    • He, wat vervelend! Smeer je ook?
      Anders eens de huis-, tuin- en keukenmiddeltjes gebruiken tegen een vette huid?
      Een vriendin van me was daar wel goed mee geholpen (Yoghurt, citroensap, kleimasker).
      En voor de rest een goeie milde cleanser gebruiken, enkel moisturizer (op waterbasis) op de droge gedeeltes van je gezicht, zeker een exfoliant gebruiken,… 🙂
      Hopelijk ben je daar wat mee geholpen, Miss!

      xoxo Jane

Geef een reactie

