S.O.S. nailcare Essence caring nail oil

Ik was op zoek naar een spoedkuur omdat *bloosbloos* mijn nagels er erg aan toe waren! De bovenste laag van mijn nagels, de hoornlaag of schubbenlaag, schilferde en was ontzettend droog. Hoe dat komt? Vermoedelijk heeft het bij mij meerdere oorzaken. Ik lakte deze zomer echt ontzettend vaak mijn nagels, behalve als ik gelish had, zelfs bijna elke dag opnieuw! Dat is heel erg belastend voor je nagels. Verder zette ik ook mijn eerste stapje in het ‘goed vijlen van je nagels’, alleen vergat ik het ‘goed-gedeelte’. Bij het polijsten van de bovenkant van mijn nagels deed ik het verkeerd. Als laatste helpt het ook wel niet dat ik in de zomer bijna geen handcrème gebruik…

Iedereen kent de duurdere (maar toegegeven, goeie) spoedkuren van Hêrome en TrInd, ik keek er ook even voor rond op internet. Maar dan moest ik het bestellen én ze zijn wat duurder. Dus ik besloot om eerst een budgetversie te proberen en als dat op niets zou uitdraaien, dan kocht ik gewoon het TrInd-setje. Een vijftal dagen geleden ging ik de stad in en ik kan er écht niet rondlopen zonder Kruidvat binnen te gaan…

StudioNails

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik zag in het Essence-schap dit flesje liggen en besloot om het, samen met nog twee andere nagelverzorgingsproducten, mee te nemen. Het is een klein flesje en ik dacht meteen:’Uhoh, daar doe ik vast niet zo lang mee…’ Maar het kost 2 euro en let’s face it, ik zou er misschien wel twee weken mee halen???

2013-09-03 19.23.08

 

 

 

 

 

 

 

De essence Studio Nails lijn heeft best wel leuke goodies vind ik, het zijn betaalbare verzorgingsproducten die we misschien meestal links laten liggen omdat ze vaak zo duur zijn. Je nagels verzorgen is meer dan enkel een nagelbadje nemen en je nagelriemen wat losduwen… Het is een klein, glazen flesje en dus minder handig voor de onhandige chickies onder ons ;). Maar ik had hem deze 5 dagen ook overal mee in mijn handtas en dat valt best wel mee hoor!

studio Nails

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik smeerde elke ochtend en avond een royale hoeveelheid op mijn nagelriemen en mijn nagels, ik liet dat even intrekken en daarna masseerde ik de overtollige olie in. Het brengt heel fijn aan met het borsteltje, dat lijkt op dat van een lipgloss. Je zou er ook je nagelriemen mee achteruit kunnen duwen volgens sommige collegabloggers maar dat lukte mij niet zo goed. Het bokkepootje is van te zacht materiaal, geef mij maar een houten bokkenpootje!

studionails

 

 

 

 

 

 

 

Wat Essence zegt: ‘Nagels alsof je net terugkomt van een manicure: de caring nail oil verwent de nagels met rijke ingrediënten en laat een subtiele abrikozengeur achter. Zachtjes de olie in het nagelbed masseren bevordert ook de nagelgroei.’

Ik zou niet zeggen dat de olie naar abrikozen geurt, maar hij ruikt inderdaad wel zoet. Hij brengt heel fijn aan en geeft een verzorgd gevoel. Mijn nagels voelen glad en zacht aan, zonder dat ze plooibaar zijn. Ik heb helaas geen voor-foto, ik ging echt meteen aan het testen, maar denk aan afschuwelijke, lelijke, schilferende nagels met gespleten tips.

My Hands

 

 

 

 

 

 

 

Zo zien ze er dus na bijna 5 dagen uit… Ik besloot om de nagels te korten, zo was ik alvast van de gespleten tips verlost en kon ik me concentreren op mijn ‘schilferende’ nagels zelf, want dat zijn tenslotte mijn tips van morgen ;). Ik vond het vreselijk dat ik mijn nagels niet kon lakken, en ik heb vast al jaren niet meer zo lang zonder nagellak rondgelopen maar ik ben heel blij met het resultaat! Nu kan ik weer mijn nagels lakken, rekening houden met de rustpozen tussenin natuurlijk en ik zal ze goed blijven verzorgen met deze caring nail oil.

Je kan deze Essence Studio Nails Caring Nail Oil kopen bij Kruidvat voor 1.99 euro. Vind je hem niet meteen tussen de lakjes, kijk dan eens bij het extra verzorgingschap van Essence. Deze olie hielp mij heel goed bij mijn spoedkuur maar is in mijn ogen ook gewoon een product die je in huis MOET hebben! En zeg nu zelf, hij is superbetaalbaar, hij werkt goed en je nagels zullen er heel blij mee zijn!

xoxo Jane

Een gedachte over “S.O.S. nailcare Essence caring nail oil

Geef een reactie

