I am my hair, says Lady GaGa

I am my hair, is een quote die ik nog nét niet op mijn lijf laat tatoeëren. Het is zo waar! Een kapsel zegt veel over de persoon die er aan vasthangt -letterlijk én fuguurlijk dan-. Bij mij komt daar nog eens bij dat mijn haar mijn stokpaardje is, ik heb bruine lokken die helaas een heel weerbarstig karakter hebben.

Daar komt nu nog eens bij dat ik gisteren ontdekte dat ik hier en daar een gespleten punt heb, goeie help! Aangezien mijn haar niet overal dezelfde lengte heeft, zitten mijn gespleten haarpunten dus echt niet alleen maar helemaal aan het uiteinde. Nee, deze keer ga ik geen drie maand mijn kappersbezoekje uitstellen dus ik prikte de datum vast en maakte meteen een afspraak!

Ik zou graag een lange bob hebben, als er dan toch een stuk af moet… Maar net voor de zomer liet ik mij overhalen om een frou te knippen dus daar ging het ‘laat ik mijn frou meegroeien dan kan ik later veel kanten uit met mijn lange haar’. Op zoek naar de haartrends van deze herfst dus… Ik zocht er de leukste foto’s, meest inspirerende kiekjes uit en maakte een collage… Kijk je mee?

Afbeelding

Laat ik ze even opsommen: een pittig kort kapsel of juist eentje met zachte lijnen à la Michelle Williams, geen lengte meer over de schouder (oef gelukkig, aangezien er nu een stuk af moet bij mij) en mooie haarkleuren met prachtige, subtiele nuances… Of ben je een durver en ga je voor grijs?

De rechte frou is helemaal not done, laat die maar lekker meegroeien. Geen zin om je haren te knippen maar wel meedoen met leuke herfstkapsels? De lage 70’s pony en ouderwetse vlechten doen het goed!

Afbeelding

 

Zoals ik al zei: een kort pittig kapsel of eentje met zachte lijnen. Either the way, het kapsel moet mooi aan je gezicht aangepast zijn. En dames, niet iedereen staat goed met een kort kopje! Ga je voor een leuke pixie, een romantische ik-kom-net-uit-bed of een nonchalant-chic kapsel, verzorgen is de boodschap! Shampoo, conditioner en lekker droog föhnen zijn een must!
Afbeelding

Helaas, ik vind korte kapsels super en ik weet dat ik er ook mee zou staan maar de tussenperiode lijkt me maar helemaal niets! Dus voor mezelf ging ik op zoek naar leuke halflange kapsels…

Een ongekamde hairdo zoals Chung of lekker los geföhnd en er nog even met de steiltang over… Alles kan deze herfst! Als je halflang haar hebt, zijn enkele makkelijke hairdo’s wel mooi meegenomen. En zeker als ze lekker trendy zijn! Een losse pony, eventueel met een twist… Trendwatchers en kappers noemen het de ’70’s pony revival’. Check eens een paar foto’s van je mama of oudere zus, laat het touperen vallen maar baseer je op die pony’s. Deze zomer helemaal in, maar bye bye: de visgraatvlecht. Een lekkere ouderwetse vlecht is weer helemaal in, draag hem laag of opzij, met een leuke haarband of speld erbij,…

Wat haarkleuren betreft: mooie warme bruintinten met verschillende nuances doen het deze herfst en winter goed. Honingblond of net witblond ook (deze laatste vooral bij pixiekapseltjes). Ombre kan nog net maar maak er een sombre, soft ombre van en laat de felle dip dye’s vallen!

Hmn, ik ben er nog niet uit maar heb wel genoeg keus!

xoxo Jane

Geef een reactie

