Essence Longlasting Lipstick

Essence Longlasting Lipstick

 

Ik kon ze niet langer negeren, dus ik grabbelde er twee mee uit het Essence-rek… De Longlasting Lipstick ziet er heel fancy uit en helemaal niet zo budget! In de winkel swatchte ik ze allemaal en ik merkte op dat ze allemaal goed gepigmenteerd zijn. Ik draag niet zo vaak lipstick -zeg maar nooit- dus ik begon met twee kleurtjes die ik vaak zou kunnen dragen bij verschillende gelegenheden…

DSCN4686

 

De verpakking is alvast wauw, heel simpel en elegant. Helemaal zwart met een gekleurd boordje zodat je de juiste kleur uit je stash vist ;). Op de bovenkant staat het monogram van Essence, de welbekende zwierige E in reliëf. De onderkant zegt je nog eens welk kleurtje je nu precies vast hebt.

lipstick essence

Ik koos de kleurtjes 01 Coral Calling en 05 Dare to be nude. Een nude-kleurtje komt altijd van pas, dacht ik en dit was het beste bruine nude-kleur dat in de collectie zat. Er zat nog een lichtroze bij, Natural Beauty, maar ik verkoos toch liever de bruingetinte lipstick. Coral Calling is een -hoe raad je het?- koraalroze kleur die mij best wel goed staat. Ik testte deze als eerste op mijn pols en was er meteen verliefd op. Het is pittig maar toch niet te opvallend.

DSCN4694 DSCN4736

 

Wat Essence belooft:
De lipsticks van Essence geven de lippen intense kleur die urenlang blijft zitten, zonder ze uit te drogen. De lichte, crèmige formule voelt prettig aan en kleurt de lippen in tien onweerstaanbare tinten. Of je nu zoekt naar dieprood of gaat voor een subtiele nude-tint, er is altijd wel een passende lipstick. Met het Essence logo op de lipstick zelf en een matte, zwarte huls die een kleuraccent heeft in de kleur van de lipstick, is de verpakking een echte eye-catcher!

De lipsticks zijn mooi gepigmenteerd en heel romig, ze glijden over je lippen als de betere lipbutter! Als ik ze droeg dan had ik inderdaad geen droog gevoel, iets dat ik meestal wél heb en waardoor ik lipstick eerder links laat liggen en eerder voor een staining lipbalm ga… Het voelt gewoon prettig en blijft redelijk goed zitten. Tijdens het werken nam ik af en toe een slok water en keek dan verschrikt in de spiegel, maar geen zorgen, de Essence Longlasting Lipstick blijft goed zitten. Na een drietal uurtjes moest ik wel even bijwerken, alsook na het eten. Een hele lunch overleeft de lipstick niet maar be honest, welke doet dat wel? Als j eniet bijwerkt blijft er natuurlijk wel nog een lichte kleurzweem over en dat is ook best wel mooi! Sowieso zul je niet met een lelijk paar lippen rondlopen…

swatches DSCN4732

Er zijn in totaal tien kleurtjes, en er is voor iedereen wel wat bij! Zowel voor de bravere -zoals ik!- als de echte durvers -totaal niet zoals ik!- dus je vindt vast wel iets! De lipsticks kosten €2,39 en zijn, wat mij betreft een totally ‘must-buy’! Ja, ik ben héél enthousiast! Er zit heel wat lekkers bij, het ziet er heerlijk poshy en elegant uit en het kost niets! Jep, zo hou je nog eens geld over -of dat zeggen we toch zo tegen BoyfriendLief-! En oja, do I have to say it again? Essence is te koop bij Kruidvat en Trekpleister!

xoxo Jane

Geef een reactie

