Scentchips -extra bericht-

Scentchips, een nieuwe hype… Kleine waxmelts die je kan laten smelten waardoor een heerlijk aroma vrijkomt… Ik kreeg er een paar als Secret Summer Gift. Secret Summer Gift is een initiatief die de Ladies, een gezellig groepje dames van alle leeftijden, op poten zetten. Deze zomer was het de eerste keer, er was ook al een Secret Santa, maar daar nam ik niet aan deel. De bedoeling is dat de deelnemers verdeeld worden onder elkaar, iedereen krijgt een naam toegewezen. En binnen een bepaalde tijdspanne moet je een pakketje opsturen (we wonen niet allemaal bij elkaar in de buurt). Dat is de ‘gift’, en waarom dan zo ‘secret’? Omdat de ontvanger niet weet wie de gulle gever is! Maar goed, ik kreeg dus die heerlijk geurende waxmelts.

Afbeelding

Hoe werkt het? Je plaatst volgens Scentchips 3 scentchips op een brander of warmer (de Scentburner en Scentwarmer genaamd). Daarna steek je het theelichtje aan bij de burner of je steekt de warmer in het stopcontact. Er zijn 36 baisgeuren en 36 extra geuren uit de extended collection. Ik was helemaal blij toen ik mijn doos openmaakte en de heerlijke geuren mij tegemoet kwamen!

Afbeelding

Nu, ik had wel scentchips maar geen burner of warmer… Een twee-drietal weken geleden hoorde ik dat er een paar burners gratis op de website stonden. Ik snuffelde wat rond, zette een burner die geprijsd stond aan 0 euro (lucky me), een scentbag (geurzakje) en een tweetal scentcreams (handcrème) in mijn winkelkarretje. Ikzelf ben nogal chaotisch en storten/betalen via de computer daar begin ik niet aan. Ik schreef mijn bestelling op een blaadje, met de bedoeling om Boyfriend over te halen voor mij te bestellen…

Gelukkig deed ik dat niet want wat een slechte klantenservice! Een heleboel mensen, onder andere enkele Ladies, kochten via de website een gratis burner samen met de rest van hun bestelling. Toen hun bestelling aankwam zaten er geen burners in. Toen er een golf van vragen hun Facebookpagina overspoelde, beweerde Scentchips dat het om een verkeerde prijzing ging. Allemaal goed en wel maar wat Scentchips erna deed, heeft hen veel klanten doen verliezen imo.

Scentchips beantwoorde sommige mails niet, verwijderde negatieve berichten op hun Facebookpagina’s, blokkeerde sommigen zelfs zodat ze niets meer konden posten,… Een van de Ladies, annuleerde haar bestelling na dit voorval. Zij kreeg een gepeperde mail die zelfs onbeschoft was!

Scentchips, is het zo moeilijk om een klantvriendelijk gebaar te doen? Geef je fout toe, stuur een compensatie (gratis verzending, een kortingsbon,…) en laat iedereen zijn of haar mening doen. Een paar gelukkige enkelingen kregen een redelijke mail waarin wél excuses werden aangeboden en de raad om de burners te bestellen met een eventuele korting op de verzending. Door in het wilde weg om je heen te slaan met onbeschofte mails, onbeleefde berichtjes of geen commentaren toe te laten, los je niets op. Integendeel, jullie zijn een heleboel klanten kwijt, zelfs klanten die vaak bij jullie bestelden. Ikzelf, een toekomstige klant, zijn jullie alvast ook al kwijt.

Daarom raad ik mijn lezers dus ook af om bij Scentchips te bestellen. Voor je het weet is er weer wat verkeerd geprijsd en krijg je het niet toegestuurd. En een bedrijf die zich niet klantvriendelijk opstelt, daar willen we niets kopen toch? By the way, waxmelts maak je maar gewoon lekker zelf! Echt niet moeilijk ;).

xoxo Jane

2 gedachten over “Scentchips -extra bericht-

    • Ja inderdaad! ik wil even aankaarten dat het niet oké is om enkel een goed of fijn product te verkopen… Nee, hoe je omgaat met je klanten is ook belangrijk. Vergelijk het met een winkel: als je onbeleefd of onheus behandeld en geholpen wordt, dan zal je die winkel links laten liggen. Scentchips heeft fijne producten, geurig en heerlijk! Maar de klantendienst/website is vreselijk. Genoeg andere merken en winkels met vergelijkbare branders, warmers, waxmelts,… Jammer voor Scentchips, ze verliezen klanten zo. ze reageren heel sarcastisch op deze blogpost ipv een goed geargumenteerd en beleefd weerwoord te bieden, want ik richt me op het einde van dit artikel tot hen. Aangezien mijn mailtjes en berichten met de vraag of ze een antwoord hebben op het gebeurde, niet beantwoord werden…

Geef een reactie

