Catrice lipstick Matt-erial girl

Eindelijk, ik heb hem! Ik werd helemaal lyrisch toen ik deze eindelijk in het schap zag! Meerdere keren ging ik al kijken, sinds deze matte lipstick uit is maar hij was telkens out of stock. Velen raadden me deze lipstick aan, zeiden dat hij héél goed is, mooi mat en longlasting! Time to try… De Matt-erial girl van Catrice uit de ‘Ultimate Colour Lijn’.

Image

De verpakking van Catrice is heel sober maar oogt wel mooi. De zwarte huls heeft een glossy afwerking (waardoor het moeilijk goed op foto te zien is). De sticker met de barcode is heel vervelend, hij gaat er moeilijk af en er blijft een heleboel lijm over op de huls. Bij de Longlasting lipstick van Essence ging dit er veel makkelijker en netter af! Ik vind het heerlijk dat de low-budgetmerken eindelijk door hebben dat we graag een luxe-gevoel krijgen van de producten die we gebruiken. De gegraveerde letters in de lipstick doen dat zeker, love it! De lipstick bevat 3.8 gram, wat een beetje minder is dan andere lipstick die ik heb, maar heb jij al ooit eentje echt opgebruikt? Nee, ik ook niet!

swatch op hand

De kleur is voor mijn doen echt gewaagd, hij is een raspberryrood vind ik. Hij neigt naar de roze kant en is best opvallend. Geen alledaagse lipstick dus, maar met een subtiele ooglook droeg ik hem vandaag wél gewoon zomaar… Omdat het kan! Ik droeg hem ook naar het galabal vrijdag en dat ging me best goed af -al zeg ik het zelf-.  De lipstick staint heel goed op mijn hand en, al is hij best heftig, hij is warm van kleur!

swatch op lippen

Matt-erial girl is een matte lipstick en hoewel hij niet helemaal mat is, ben ik wel fan van de finish! Hij smeert heel creamy, staint goed en laat helemaal geen uitgedroogd of cakey gevoel achter. Verzorgend voelt hij nu ook niet maar dat wordt ook nergens beloofd. Deze lipstick houdt het heel goed uit en overleefd perfect een hapje eten of wat drinken. Ik deed zelfs een test waarbij ik constant mijn lippen likte, dat deed hij ook heel goed! Je moet hem om de 4 uur ongeveer bijwerken maar dat vind ik prima. Wil ik wel een lipstick die ik niet moet bijwerken? Heerlijk toch om lekker vrouwelijk een spiegeltje boven te halen en je vlug wat op te tutten! Ik droeg hem vrijdag de hele avond met een laagje lipbalm onder en dat gaat ook prima! Maar zo heel veel dronk ik nu ook weer niet en ik at niets. Hij laat geen vlekken achter en daar is boyfriendlief best wel blij mee vermoed ik ;).

Matt-erial girl van Catrice is te koop bij Kruidvat en Trekpleister en kost €3.99. Geloof me, dat is very cheap voor zo’n goeie lipstick! De kleur moet je wel liggen natuurlijk en hoewel ik hier liever een wijnrode versie van had gehad, ben ik best blij met de kleur. Ik moest er even aan wennen maar hij staat me best goed! Volgens mij kunnen best wel veel huidtypes en haarkleuren hiermee weg komen…

Pluspunten: – de ongelooflijke prijs – kwaliteit… Zo cheap en oh wat een goeie kwaliteit!
– de kleur die velen zal staan
– droogt niet uit
– blijft lang zitten
– het is geen Limited Edition, grote kans dat je deze kan bemachtigen én dat hij in het assortiment blijft

Minpunten: – de irritante sticker (als ik dan toch iets moet opnoemen)

Ik ben helemaal fan van de Matt-erial girl! En jij?

xoxo Jane

2 gedachten over “Catrice lipstick Matt-erial girl

Geef een reactie

