Liebster-award

Een tijdje geleden werd ik door Tamara van Tams-choice (tams-choice.blogspot.nl) genomineerd voor de Liebster-award. Daar was ik heel blij mee! Bedankt Tamara! De bedoeling van deze award is om bloggers met minder dan 200 volgers een duwtje in de rug te geven. Dat klopt volgens mij wel want ik ging zelf naar de andere genomineerden kijken en volg er nu al een paar. Dit was de blogpost van Tamara: http://tams-choice.blogspot.nl/2013/09/genomineerd-voor-de-liebster-award.html.

Image

Dit moet je doen als je genomineerd bent:

1. Geef 11 feiten over jezelf.
2. Beantwoord de 11 vragen van diegene die je nomineerde.
3. Nomineer zelf 9 bloggers met 200 volgers of minder.
4. Stel deze 9 bloggers 11 vragen.
5. Breng de genomineerden op de hoogte van hun nominatie
6. Noem diegene die jou heeft genomineerd.Om te kijken naar hoeveel volgers de bloggers hebben, gebruik ik Bloglovin’ of WordPress.

Image

1. Ik ben verslaafd aan nagellak, ik kan mijn nagels echt met moeite een dagje ‘bloot’ laten.
2. Ik hou van heerlijke geurtjes, ook van geurkaarsen maar zelf brand ik geen kaarsen op mijn kamer. Dus koop ik maar heerlijke geurkaarsen om bij mijn vriend thuis te branden.
3. Waar ik ga, gaat mijn telefoon. Ik kan absoluut niet zonder!
4. Fotografie boeit me heel erg, later wil ik graag een lessenreeks fotografie volgen.
5. Music is my life and my life is music… Mijn i-Pod zit ook altijd in mijn handtas, rugzak,…
6. Als ik in de winkelstraat ben, MOET ik altijd even Kruidvat binnen én ik heb altijd wel wat mee!
7. Op zondagmorgen loop ik altijd nog even rond in mijn pyjama (tot 11u soms!) om me dan weer heerlijk relaxed op te tutten.
8. Ik volg elvendertig series en mijn vriend kan mijn kijktempo soms niet bijhouden.
9. Al van vorige winter ben ik bezig om een lange wollen sjaal te breien… No need to say dat ik er niet zo goed in ben!
10. Ik check altijd eerst Facebook, dan Twitter en dan overloop ik de blogs die ik volg.
11. Soms dans ik en doe ik gek op muziek terwijl ik de afwas doe en alles opruim.

Image

1. Hoe ben je op het idee gekomen om een blog te starten?Het kriebelde al een tijdje om zelf te bloggen, ik schreef zelfs al meerdere blogs maar na enkele weken gaf ik het op. Deze dus niet! Ik hou van schrijven, meestal fictie, maar soms heb ik daar de tijd niet voor. Een blog bijhouden is mijn manier om mijn schrijven wat te ontwikkelen en om mijn interesses met anderen te delen.

2. Hoe combineer je je blog met werk of school?Ik schrijf drie blogposts per week, meestal op vaste dagen. Mijn posts schrijf ik de dag zelf en het is voor mij dus ook echt een zen-momentje. De rest van de tijd ga ik naar school of werk ik voor school.

3. Hoe reageert je omgeving op het hebben van een blog?Mijn omgeving vindt het best wel goed. Sommigen lezen mijn blog, anderen niet maar ze weten het wel. Negatieve reacties heb ik alvast nog niet gekregen, hoewel die er waarschijnlijk wel ergens zijn.

4. Wat is je grootste beautyblunder?Toen ik net blogs begin te lezen, ging ik meer experimenteren met make-up. De grootste blunder was rondlopen met een groteske ooglook die er ’s morgens, in mijn zacht verlichte kamer, best goed uitzag maar eenmaal buiten… uhm ja.

5. Welke beautyblogger inspireert jou het meest?Ik heb twee Nederlandse beautybloggers die mij het meest inspireren:
Vera van Vera Camilla (http://veracamilla.nl/) en Serena van Beautylab (http://www.beautylab.nl/).
Verder doe ik nog veel inspiratie op bij The Blonde Salade en Lauren Conrad.

6. Wat wil je bereiken met je blog?Goh, eigenlijk wil ik gewoon mijn ervaringen delen met anderen. Ook gewoon mijn interesses tonen en misschien anderen warm maken. Het gaat voornamelijk over beauty want dat is wel belangrijk, heb ik gemerkt. Als je goed verzorgd voor de dag komt, kan je veel bereiken en het is ook gewoon prettiger. Het geeft je een erg vrouwelijk gevoel!

7. Hoe ziet jouw dagelijkse make-up routine eruit? Eerst breng ik concealer aan, daarna eventueel wat foundation of BB-cream.
Ik doe ook altijd wat BB-cream op mijn oogleden, ik mis nog een goeie primer in mijn stash. Dan doe ik oogschaduw aan, meestal drie – vier kleurtjes voor een mooie naturelle look. Nog vlug wat mascara, soms nog wat afpoederen en een lipbalm. De laatste tijd draag ik vaker lipstick of een lipstain.

8. Noem drie favoriete lipsticks.Mijn gloednieuwe Chanel, Passion, Matt-erial girl van Catrice en de essence Longlasting Lipstick in het kleurtje Dare to be Nude.

9. Hoe groot is jouw nagellakstash?Euhm… Medium groot? -No comments…-

10. Koop je liever veel budget make-up, of spaar je liever voor wat luxere merken?Ik ging altijd eerder voor budget maar de laatste tijd spaar ik voor wat meer high end-producten. Ik kreeg een Chanellipstick van mijn vriend en ik ben er dol op! Dus dat wordt vanaf nu afwisselend budget met high ends.

11. Geef je beste beautytip.Wees jezelf en experimenteer! Durf en laat de moed niet zakken als er eens iets tegenvalt.

Image

Ik heb hier lang over nagedacht, ik wou ook een paar non-beautybloggers nomineren. Het zijn allemaal blogs die ik al even volg en graag lees! Hierbij nomineer ik dus deze 9 bloggers:

Silke van http://www.kookalicious.be/
Axelle & Jill van http://justjaxelle.wordpress.com/
Eline van http://pocketfullofpolish.nl/
Griet van http://zoetezonde1.blogspot.be/
Hannelore & lilyth van http://thebeautynary.wordpress.com/
Iris van http://thebeautyfarm.nl/
Carrie van http://misssexandthecity.wordpress.com/
Céline van http://withoutelephants.com/
Anouk van http://beautyxtherapy.wordpress.com/

Image

1. Waarom ben je begonnen met een blog?
2. Welke blogs volg jij heel trouw?
3. Wat is je all time favourite gerecht?
4. Wat helpt je op een depri-dagje?
5. Hoe ziet jouw ochtendroutine er uit?
6. Welk beauty-budgetmerk gebruik je het liefste?
7. Wat is je favoriete nagellakkleur?
8. Welke goeie tip wil je met ons delen?
9. Wat doe je het liefste in je vrije tijd?
10. Welk tv-programma volg je altijd?
11. Voor wat mogen we jou uit je bed halen?

Eerst en vooral wil ik benadrukken dat de bloggers die ik nomineer niet verplicht zijn dit als blogpost op te nemen, een reactie hieronder mag natuurlijk ook! Verder wens ik de genomineerden veel succes met het beantwoorden én bedenken van vragen.

xoxo Jane

9 gedachten over “Liebster-award

  1. Morgenavond zal ik me buigen over jouw vragen voor mij, bedankt trouwens voor de nominatie :-). Wat een goede oogschaduw basis betreft, ik vind die van Hema goed, zit in een lipgloss verpakking en is wit. En hij is budgetvriendelijk.

  2. Ik ben dol op je blog. Maar je favoriete blogger Serena van beautylab daar kreeg ik even de rillingen van. Maar misschien komt dat omdat ik ouder ben en haar “ik trash alle andere bloggers” nog heb meegemaakt. 🙂
    Ik vind de perfecte oogschaduwbasis nogsteeds die van Kiko, heel goedkoop en evengoed als Urban Decay. (Waar ik ook verliefd op ben. 🙂 )

    • Dankje, leuk om te lezen!^^
      Oei, nee dat heb ik niet meegemaakt :).

      Zal eens op zoek gaan naar de eyeshadowbase van Kiko dan! xoxo

  3. Ooh superleuk dat je ons hebt genomineerd (had het al eerder gezien, maar was het even uit het oog verloren 🙂 ) we hebben de liebster award al een keertje gehad, dus laten we hem aan ons voorbij gaan! maar toch heel lief dat je aan ons gedacht hebt! xoxo

Geef een reactie

