De Vitrine

DSCN5085

Op deze mooie, frisse zondagmorgen ging ik samen met mama en de schoonmama-to-be naar de Vitrine, een overdekte beurs met 75 hippe winkeltjes. De winkeltjes hebben gemeenschappelijk dat ze voor eco, handmade of originaliteit staan. Het was er al ontzettend druk, soms was het echt duwen om een plaatsje bij een standje te krijgen en het was nog moeilijker om foto’s te nemen van de producten en standjes. Voor ik foto’s nam, vroeg ik het even aan de standhouder, de meesten gingen akkoord, maar er waren er ook die liever hadden dat ik geen foto’s nam. Oké, denk ik dan… Your loss ;). In deze post zien jullie enkele sfeerbeelden van De Vitrine. Ik zet ook mijn favorieten even op een rijtje voor jullie, ze hebben leuke webwinkeltjes… *grijp alvast naar je portemonnee*!

Image

Er waren een heleboel standjes waar leuke juwelen verkocht werden, superleuk om te snuffelen in alle mandjes, doosjes,… Ik was helemaal weg van een vintage prent van Alice in Wonderland. Je kon die kopen in een broche maar ze was ook terug te vinden in oorbellen en ringen. Ik heb best wel spijt dat ik de broche niet gekocht heb maar ik draag geen broches dusja… Sommigen onder jullie weten dat ik zelf ook juwelen en prulletjes maak, dus vaak vond ik de juwelen wel leuk maar dacht ik van ‘gohja, dat kan ik ook…’. Wel jammer maar dat denken zal niet meer veranderen denk ik dan.

Uit alle 75 aanwezige winkeltjes/standjes koos ik mijn twee favoriete uit voor jullie. De eerste stond al redelijk aan het begin van de beurs maar wauw! Deense Kroon; handgemaakte sieraden, hippe accessoires en eigentijdse mode van Scandinavische ontwerpers. Online: http://www.deensekroon.nl/ en https://www.facebook.com/deensekroon?fref=ts. Het moet gezegd worden: de vrouw die aan het standje stond, was echt heel vriendelijk en spontaan! Ik vermoed dat ze een van de twee eigenaresses was, Yvonne van Daal & Coco Lenssen.

Image
Image

Ik was helemaal verzot op een pennenzakje (hierboven in beeld, voor de gestreepte en witte canvastassen). Het was van House Doctor denk ik en kostte 9.95 euro. Er stond op: Things for when your computer broke down (ongeveer). Helaas vind ik het niet terug op de webshop. Deense Kroon verkocht pràchtige juwelen, leuke tassen en sjaals, maar ook kussens, portemonnees en zelfs deurknoppen! De merken die ze verkopen zijn telkens van Scandinavische ontwerpers: Anne Black, Louise Eeg, Nümph, House Doctor, Scence Copenhagen,…

ImageImage

Ik heb enkele van mijn favorieten uit de webwinkel op een rijtje gezet:
Zilveren armbanden met kwastjes, is er ook in goudkleur, House Doctor: € 9,95
Gouden oorbellen Harlequin clover met grijze agaat, sence copenhagen: € 29,95
Urban gipsy leren armbanden met zilver (kleur Zand), setje van 15 stuks, sence copenhagen: € 39,95

Image

Het tweede standje die mijn hart wist in te palmen was een typische beautystand: Time 4 Beauty. T4B verkoopt allerlei leuke, geurige beautyproductjes van over de hele wereld! Aan het standje kon je uitgebreid testen, snuffelen en smeren. Ze verkopen ook verschillende merken, zoals Born to Bio, Bodhi, De Laurier, Gamila Secret, Liptini,… Er zaten een heleboel merken bij die ik dus niet kende, maar oh dear… Het standje was wel ‘oké’, het sprong er niet uit en het was ook niet bijzonder kleurrijk maar de productjes vind ik wel super! Time4Beauty organiseert ook homeparty’s, altijd leuk om eens een avondje met vriendinnen alle uitleg te krijgen en alles te kunnen ruiken, testen, voelen,.. Online: http://www.time4beauty.be/index.php en https://www.facebook.com/time4beauty.belgium?fref=ts.

Image

Image

Zoals ik al zei was het nog nét niet op de koppen lopen, ellebogengebruik was dan wel weer al helemaal nodig! De Vitrine vindt halfjaarlijks plaats in La Brugeoise in Brugge, een prachtlocatie! Het is echt heel leuk om eens te gaan snuffelen en ik verzeker jullie, je gaat niet met lege handen naar huis! Schoonmama-to-be kocht onder andere een prachtige mantel (Miss Beaver, http://www.missbeaver.be/) en mama een leuke mok met een Volkswagenbusje op! Nog een tip: Van Ikke, http://www.vanikke.nl/ heeft een heleboel leuke en echt goedkope spulletjes, applicaties, zakjes,…! Neem er zeker eens een kijkje! En als laatste was ik helemaal weg van de lampen van Les Pompadours, http://lespompadours.blogspot.be/. Vooral van een lamp met als voet een oude telefoon…

Image

Image

Image

De volgende editie vindt plaats in het weekend van 22-23 maart ’14. Neem zeker eens een kijkje op bovengenoemde sites, je vindt er vast wel iets leuks!

xoxo Jane

3 gedachten over “De Vitrine

Geef een reactie

