Chanel 18 Rouge Noir nagellak

Deze beauty stond een tijdje geleden op mijn wishlist (https://addictionsofjane.wordpress.com/2013/10/17/wishlist-beauty/), toeval of niet, Schoonzus-to-be gaf hem cadeau! Hoe blij kan je zijn met een nagellakflesje? Héél blij blijkbaar! Een topcadeau ;)! Mijn eerste Chanellakje, maar zullen er nog volgen? Dit is trouwens de eerste post waarvan de foto’s allemaal met mijn nieuw fototoestel gemaakt zijn, is eraan te zien he? 😉

Image

Chanel, de naam alleen al…-zucht-. 2013 was het jaar van mijn eerste Chanelgoodies: een lipstick (thanks to Boyfriend-lief) en een nagellakje (thanks to Schoonzus-2-B). Vroeger zou ik het niet gedacht hebben, maar blijkbaar ben ik een sucker voor high end-merken -au mijn portemonnee- en dat zal vast zo blijven -au mijn toekomstige man zijn portemonnee-. Dit classy lakje zat snoezig verpakt in snoepjesvorm, voorzichtig rol je het papier eraf en…tadaam het zwart met gouden doosje straalde me tegemoet!

Image

Zwart en goud, een perfecte combinatie in àlles: kleding, accessoires en blijkbaar ook verpakking. Jammer dat in de winkel er een beveiligingssticker op geplakt werd maar oké, het gaat ook -en vooral- om de inhoud, non? Ja, ik hoor jullie al en ja, ik deel dezelfde mening. The package is OOK belangrijk, we willen ons classy voelen en classy verpakkingen dragen daar aan bij. Het flesje -zucht- is prachtig, maar dat is gewoon omdat nagellak een van mijn grootste verslavingen is!

Als je de vierkante dop van het flesje trekt, merk je dat het een sierdop is. Smart move, Chanel, want ik vroeg me al af hoe ik zo’n grote dop tijdens het lakken moest vasthouden! Ook hier, op het flesje zelf, staat nog eens duidelijk welke kleur je vasthebt, in case je met je ogen dicht een flesje uit je lade haalt…

Image

De lak is in eerste instantie wat dunner dan ik gewoon ben, maar oh… zelfs de eerste laag dekt super! Deze lak is goed gepigmenteerd, een tint tussen bordeauxrood en fris wijnrood verschijnt om mijn nagels. Een minpuntje: het kwastje is redelijk dun, met drie streken kom ik niet toe om mijn hele nagel te bedekken. De eerste lak droogt snel, en ik merk dat je de strepen wel wat ziet van het lakken. Hup, een tweede laag erop… En die doet wonderen! Wauw, de kleur wordt veel intenser, donkerder en wauw… gewoon w.a.u.w! In real life is hij echt nog donkerder dan op de foto!

Image

Ik had het wel gedacht maar hier is het dan: ik ben totally in love met dit kleurtje! Maar rumours tell me dat Catrice een perfecte dupe gemaakt heeft…. Maar geeft Catrice je een marilyn Monroe-gevoel? Nee, ik dacht het niet! It’s the name, I guess, maar oh boy, ik voel me superclassy, elegant en gesofisticeerd en dat alleen al door een nagellakje!

Image

Chanel 18 rouge Noir is een topper, ladies! Hij kost tussen de 20 en 25 euro en je kan Chanellakjes kopen in Inno en andere luxe drogisterijen.

Au révoir!

Jana xoxo

4 gedachten over “Chanel 18 Rouge Noir nagellak

Geef een reactie

