Inspiration – Lizzie Velasquez

Deze keer wil ik iets anders delen, het is geen beauty, food of een nieuwe collectie. Maar het is een sterk verhaal en ik wil het graag delen met jullie. Lizzie Velasquez is een motivational speaker en ik denk dat dit een van de sterkste vrouwen ooit is… Ze is een inspiratiebron voor ons allemaal.

Afbeelding

‘I can get sick a lot, but I have nice hair’, Lizzie Velasquez is een vrouw met humor die toch haarfijn haar boodschap kan overbrengen. Ze heeft een zeldzame aandoening waardoor ze geen gram bijkomt, ook al eet ze zo’n zestig kleine maaltijden per dag. Een groot jaar geleden dook er een filmpje op van haar, ontelbaar veel comments overspoelden het internet. ‘Doe de hele wereld een plezier en zet een geweer tegen je hoofd’, ‘Kill it with fire!’,… en andere comments in die trant kliefden door haar hart toen ze het filmpje vond.

Eind december gaf Velasquez een lezing voor de non-profitorganisatie TEDx in het Texaanse Austin, over bullying… How do YOU define you? Hoe is zij er in godsnaam in geslaagd om weer  bovenop alle negatieve reacties te komen? Hoe kan ze zo sterk zijn als bijna de hele wereld haar een monster vindt? Deze vrouw – die amper 29 kilogram weegt – is daar in geslaagd! Hoe? door heel ambitieus te zijn en de pestkoppen te negeren.

Afbeelding

Humor en zelfrelativeringsvermogen bezit de vrouw heel zeker, zo is haar praatje gevuld met grapjes over zichzelf en de mensen rondom zich. Weight Watchers of fitnessprogramma’s, ze gaat er naar toe en zegt dat ze gerust wel op de reclameposters wil staan om te zeggen ‘kijk het werkt!’.

Ik verdiepte me in Lizzie Velasquez’ verhaal en kwam haar site tegen, zo kwam ik te weten dat ze ondertussen al aan haar derde boek bezig is! Ze gaan op mijn to buy-lijstje. Deze dame heeft mij sterk geraakt en ik kan met geen enkele scherpe zinsnede haar woorden overtreffen! Ik raad jullie aan om het filmpje, dat 13 minuten duurt, helemaal te bekijken! En bewonder stiekem haar prachtige jurk en haar grote zelfvertrouwen! A girl can learn…

http://www.youtube.com/watch?v=c62Aqdlzvqk

Alle foto’s zijn afkomstig van Lizzie’s site: http://www.aboutlizzie.com/

xoxo Jane

Een gedachte over “Inspiration – Lizzie Velasquez

Geef een reactie

