Pure Calmille zachte verzorging

Van sommige beautyproducten sla ik een heel voorraadje in, zodra ze me bevallen. Dan heb ik drie dezelfde topcoats, vijf flesjes make-upremover, drie dezelfde conditioners,… Er is een héérlijke crème waar ik echt potten van insla, aan de lopende band. Je weet maar nooit dat het uit het assortiment gaat…

Afbeelding

Pure Calmille zachte verzorging voor het gezicht en het lichaam is die crème. Ik ben aan mijn laatste potje bezig met nog de oude verpakking (daarvan had ik een voorraadje liggen dus dat ging eerst), maar die is bijna op. Ik ging dus de Yves Rocher binnen om weer wat te halen… De verpakking spreekt me altijd wel aan, het is steeds een wit potje met groene of gele accenten. Het ziet er fris uit!

Afbeelding

De crème is calmille-extract en dat is misschien het geheim? Want deze crème ruikt goddelijk, ik kan het niet anders beschrijven dan: baby’s, vrouwelijk, gezellig, zacht… Dat zegt misschien niet veel maar dat zijn de associaties die ik maak. Het potje bevat 125 ml en geloof me, daarmee kan je je lichaam vaak rijkelijk insmeren! Geopend is het nog zes maanden houdbaar (hah, die van mij raken dus echt niet aan die 6 maanden geopend!).

Dit zegt Yves Rocher over de crème:

De Zachte verzorging voor gezicht & lichaam van Pure Calmille hydrateert en beschermt de huid.
Natuurlijke verwennerij die geschikt is voor alle huidtypen en die onmisbaar is voor een zachte huid.

Pluspunt: dankzij de ruime inhoud kunt u de zachte crème rijkelijk aanbrengen.

Afbeelding

Dit is het potje waar ik nu mee bezig ben. De opening is groot en dus makkelijk in gebruik. Het is een platter potje en dat zorgt ervoor dat hij ook makkelijk is om mee te nemen in je handtas, hij is ook perfect te gebruiken als verzorgende handcrème! Als je het potje opent, komt de geur je tegemoet. Zoals ik al zei heeft het een heel aangename, rustgevende geur die ook na het smeren licht om je heen hangt zonder storend te worden.

Afbeelding
Afbeelding

De crème voelt eerst nogal dik en ‘vast’, maar eens je het opsmeert, verandert het in een zachte aangename bodycrème. Het smeert heel makkelijk open en trekt snel in. Ik kan me hier gerust mee insmeren en meteen mijn skinny jeans zonder problemen, aantrekken -of toch zonder meer problemen dan anders-. Je voelt meteen dat de crème kalmeert en hydrateert. De huid blijft, zacht, soepel en gehydrateerd de hele dag. Het parfum blijft subtiel achter zonder dat het ergerlijk wordt na een kwartier. Ik smeer het op mijn armen, benen, heupen, buik, handen,… Het kan ook op je gezicht gebruikt worden en dat heb ik ook al gedaan, het voelt even verzorgend aan maar momenteel smeer ik liever iets anders op mijn gezicht dan op mijn lichaam.

De Pure Calmille zachte verzorging voor lichaam en gezicht is te koop bij Yves Rocher, in de winkel of online. Normaal kost een potje maar 5.90 euro (echt een koopje voor zo’n zalige verwennerij!) en nu zag ik net dat hij aan 50 procent korting staat. Je betaalt nu dus slechts 2.95 euro! Ik weet niet of dit komt omdat het de laatste dag van de koopjesperiode is of dat het nog even doorgaat, die korting, maar waag je kans en koop alvast een potje ;). Je zal geen miskoop doen!

xoxo Jane

3 gedachten over “Pure Calmille zachte verzorging

Geef een reactie

