S.O.S. ruwe, kapotte lippen

Deze keer een trucje, een paardenmiddeltje,… voor als je pijnlijke, ruwe lippen hebt. Ik ben daar heel gevoelig aan en ga dan nog eens extra op mijn lippen bijten, echt een hel! Jarenlang smeerde ik labello, laag na laag, maar nu heb ik iets beters gevonden. En het is nog cheaper ook!

Afbeelding
Op een gure herfstdag ging ik met kapotte lippen, die prikten en waar ik voortdurend aan prutste, naar binnen in de Action. Mijn Labello was ik thuis vergeten en ik ging hierna nog shoppen en gaan lunchen. Ik twijfelde niet en nam een blikje lippenbalsem mee. Er was ook nog een roze variant maar die legde een pearlshine roze laagje op je lippen en tja, dat wou ik eigenlijk niet. Voor 69 cent kon ik toch vast geen miskoop doen en het hielp me even uit de nood!
Afbeelding

De lipbalsem zit verpakt in een kartonnen doosje, lekker hygiënisch want zo heeft nog niemand erin gepeuterd met zijn vingers -juk!-. De verpakking doet me wat aan farmaceutische producten denken, maar dat komt vast gewoon door de foto en het blauwe. De ingrediënten staan duidelijk beschreven op de verpakking. De lipbalsem bevat 15 gram, best wel veel want de meeste lipbalsem (à la Labello) bevatten 4.7-5.7 gram. Helaas, een minpuntje, het zit in een containertje waar je de balsem met je vinger uit moet halen…

Afbeelding

Afbeelding

Op het metalen blikje staat:
Natural Lipcare geeft een transparante, kleurloze afwerking voor mooie, natuurlijke zachte lippen. Dagelijks aanbrengen, zoveel als nodig is om het vochtgehalte van de lippen op peil te houden.

Dat klopt: het is inderdaad transparant. De balsem zorgt na gebruik voor mooie, zachte lippen. Het brengt makkelijk aan op de lippen en smelt meteen weg, het blijft ‘nat’ voor een hele tijd en ik gebruik hem vaak vlak voor ik ga slapen. Het heeft niet echt een geurtje, hoewel er kokosolie in zit. Maar dat geeft niet. Ik haal de balsem uit het blikje door gewoon even met het topje van mijn vinger een paar rondjes te draaien over de balsem. Dat geeft genoeg om je lippen rijkelijk in te smeren.

Natural Lip Care smeert dus goed uit, is prima wat ‘vettigheid’ betreft, is nog eens goed voor de portemonnee en het werkt ongelooflijk! Als ik prikkende lippen, velletjes of gewoon kapotte lippen heb, dan smeer ik voor het slapengaan dit op (soms ook gewoon overdag hoor!) en mijn lippen zijn écht stukken beter! Dit werkt dus beter dan mijn vaste Labello’s. Ik gebruik ze nog tussendoor, hoewel deze mijn favoriet is! Dit hoort dus ook bij mijn all-time favo’s en ik raad hem echt aan! Hij is te koop in de Action voor 0.69 euro, in blauwe en roze variant.

Pluspunten:
+ werkt supergoed
+ verzorgt goed
+ fijne textuur
+ smeert goed uit
+ cheap
+ geen vervelende geur
+ echt een wondermiddeltje

Minpunten:
– je moet het met je vinger uit het blikje halen en opsmeren

xoxo Jane

7 gedachten over “S.O.S. ruwe, kapotte lippen

  1. Klopt het dat ze nu niet meer verkocht worden? Of is de verpakking verandert? Ze zijn namelijk erg fijn! Maar ik kan ze nergens meer vinden!

    • Dat klopt, ik vind ze ook niet meer! Er zijn nu wel nieuwe die terug in de typische lipstickverpakking zitten, maar die vind ik minder goed. Ik ben daarom dus overgestapt naar Burt’s Bees lipbalm (je kan kiezen qua verpakking: een container of de lipstickverpakking). Deze is natuurlijk wél duurder (rond de 4-5 euro) maar wél even goed.

Geef een reactie

