Ladiesnight Cocktails & Dreams, TWINS’ Girlstore

Zo af en toe zie ik wel eens wat leuks voorbijkomen maar meestal zijn mijn vriendinnen (die al werken) te druk om mee te gaan. Normaal gingen Yoice en ik naar de bioscoop, een filmpje kijken maar dinsdag kreeg ik nog een last minute-uitnodiging voor de LadiesNight bij TWINS. Onder het mom ‘het is eens wat anders’ sms’te ik vlug naar mijn vriendin en ze was even enthousiast! Gisteren gingen we dus (in volle spits!) naar Tielt.

Afbeelding

De Ladies Night is de uitgelezen kans om de collectie van TWINS girlsstore te bekijken onder gezellig gebabbel, met een lekkere cocktail in de hand. Het begon om 18u, maar door de spits kwamen we wat later, wat helemaal niet erg is want je kan vrij in en uit de winkel! Voor mij was het de eerste keer dat ik de winkel binnenstapte, ik kende de TWINS enkel via facebookpagina’s. TWINS heeft een Girlsstore in Tielt en een winkel in Lichtervelde.

Afbeelding

Toen we de winkel binnenstapten, viel meteen de inrichting heel erg op. Het is jong, stijlvol en heel vrouwelijk. We werden meteen begroet door de gastvrouw (gerante?) die ons een cocktail aanbood. Even stonden we onwennig rond ons te kijken, naar de inrichting, wat eerst opviel, mooie stukken die in het oog sprongen,… Het is een kleinere winkel, maar door zijn inrichting wel heel stijlvol. De Girlsstore is een Pop-up store, die zich vooral richt op jonge mama’s, jonge vrouwen en studenten. Er is aandacht voor praktische indeling, niet alleen per merk maar ook per stijl en kleur had ik de indruk. De laatste trends waren aanwezig en we snuffelden tussen de rekken, met onze cocktail in de hand.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

De merken zijn een selectie van de merken die ze in de ‘grote’ TWINSstore ook verkopen: VILA, ONLY en Pepe Jeans. De prijzen zijn heel erg budgetproof, een Jeans voor 35 euro, een classic style jacket voor 22,… Enkel de juwelen vond ik een kleine klasse hoger qua prijs (9, 11, 18 euro…) maar ook dat valt nog heel goed mee. Het is duidelijk dat TWINS meegaat met de laatste betaalbare trends. Het is ook duidelijk in hun inrichting dat ze mikken op jonge vrouwen, maar dat maakt het juist dubbel fun…Want Girls just wanna have fun, right? 😉

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik spotte enkele mooie stuks, ik toon ze even aan jullie.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

De oorbellen en de oranje ketting vind ik echt absoluut FAB! En nu heb ik toch wel wat spijt dat ik ze niet kocht. In het rek vond ik dit jasje maar niets, maar vooraan in de winkel had de paspop ze aan, mooi gecombineerd, al zou ik er zelf een wat rustiger shirt onder dragen. En dan deze trenchcoat, klassiek, mooie kleur en mooie snit. Dit was het eerste stuk dat ik zag hangen waar ik van dacht: die moet ik hebben! Maar uiteindelijk ging ik naar huis met een losse broek.

Afbeelding

Deze broek zien jullie vast wel nog eens voorbij komen in een OoTD-post! Ik vond deze broek echt prachtig! Maar wat draag je er dan op? Een losse bloes, een shirt of een felgekleurd topje? Yoice en ik speurden de winkel rond, op zoek naar hét stuk. Ik heb in mijn kast echt niets donkerblauws hangen en in mijn hoofd leek dit het mooist gecombineerd met een effen koningsblauw topje. Helaas, in de winkel vond ik niet echt iets voor erop. Een van de meisjes die er werken, kwam aandraven met jeansjasje, felle topjes en een witte bloes. Met een jeansjasje was het ook heel mooi maar helemaal niet mijn stijl. Het felle topje accentueerde de golving van mijn buik (vrouwelijke issues, you get it 😉 ) en ook een losse, felle trui vond ik maar niets. De witte bloes leek het beste maar was nogal streng van stijl dus dan nam ik de broek maar mee, zonder bovenstuk. Jammer vind ik dat. Het meisje gaf zelf toe dat er ‘niet echt iets in de winkel hing die erbij paste’. Tja… Maar mooi meegenomen, op deze Ladiesnight was er 10 procent korting op àlle stuks! Ik kreeg ook nog een studentenkaartje mee, waarmee ik sowieso altijd 10% korting krijg. Een mooie klantenbinding!

Afbeelding

Ik vind het altijd ontzettend fijn als het personeel van de winkel rondloopt in kledij die ze verkopen en liefst niet iedereen met dezelfde outfit. Dit meisje, Laura, had een geweldig mooie combo aan vond ik. Mijn vriendin keek bedenkelijk naar de broek in de rekken maar toen zag ik dit meisje voorbijlopen. Mooi en jong gecombineerd. Prachtige statement necklace en mooi gecombineerd met de kakikleurige trui!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Op deze Ladiesnight kon je je haren laten opsteken, je wenkbrauwen epileren en je wimpers laten verlengen. Mijn vriendin schoof mij naar voor om mijn haren te laten opsteken. ‘Mag ik doen wat ik wil?’ en ‘Ga je nog uit vanavond?’, waren de twee vragen die ik kreeg. Natuurlijk, doe maar. Ik was benieuwd naar het resultaat. Ik steek nooit mijn haren helemaal op. Zelf werk ik op zaterdag in een kapsalon dus ben ik er sowieso wel mee bezig, maar iemand die aan mijn haar frunnikt, héérlijk vind ik dat!

Na een halve bus haarlak (jakkes) en wat leek, een eeuwigheid, was mijn kapsel af. Mijn vriendin keek bedenkelijk dus ik haastte me naar de spiegel. Ojee, ik vond het nogal een oud kapsel. Ik ben 21 en student, nu leek ik ouder en een ‘subbetruusje’ (tuttig meisje). Misschien ook wel omdat mijn make-up heel erg nude was, gisteren: concealer, foundation, bronzer, nude-oogschaduw, bruine mascara en een nude lipstain… Ik zag anderen rondlopen met mooie krullen maar dan nog anderen met ook een halfopgestoken kapsel die nogal klassiek was. Jammer, want er liep vooral jong volk rond. Hairloft Jenka is in dezelfde straat als de TWINSstore en normaal betaal je 15 euro voor een volledig opsteekkapsel (en een halve bus haarlak). Beauty en Wellness Joyce was ook aanwezig en epileerde erop los. De wimperverlenging, daar was ik best nieuwsgierig naar maar ik had het dan druk met passen dat ik niemand aangesproken heb die het liet doen. De prijzen vallen ook heel goed mee bij Beauty en Wellness Joyce, epileren van wenkbrauwen/bovenlip/kin kost 7 euro en een wimperverlenging 20. Tof dat dit mogelijk was tijdens de Ladiesnight!

Afbeelding

héél belangrijk op een Ladiesnight die Cocktails & Dreams heet: de cocktails. Een grote ‘yay’ want mmm, wat een lekkere cocktail! Ik nam een alcoholische, mijn vriendin een non-alcoholische. Die van mij smaakte heel fel naar ananas en, als martini-liefhebber, proefde ik er ook martini rosato in, denk ik. Either the way, een heel lekkere cocktail dus! Er was ook nog keuze uit cola, fruitsap en water.

Afbeelding

Iedereen aanwezig kreeg nog een goodiebag mee, altijd mooi meegenomen. Er zat een prijslijst in van hairloft Jenka en Beauty & Wellness Joyce en een bedanking van TWINS zelf. Verder nog een klein toiletzakje van VILA met een zakspiegeltje, wimperkruller en tweezers. Het is promomateriaal maar wel altijd fijn en een handig pakketje, want ik was gisteren nog op zoek naar mijn eigen pincet. Een pakje zakdoekjes van Sniff, met de vrouwelijke lipsticks op (leuk detail, TWINS!), een staaltje hair repair en een blikje cola-light (remember de hotties in de reclames?). Als laatste kregen we ook een PUPA-lakje, Yoice kreeg een zilverkleurige, ik een champagnekleurige. Leuk, zo’n goodiebag, dat had ik niet verwacht.

Mijn mening:

Een gezellig, tof initiatief met hartelijke verkoopsters en een warm ontvangst. Heel fijn om onder het genot van een heerlijke cocktail in de rekken te snuffelen. Leuk dat er 10% korting gegeven wordt op zo’n avond. De reden waarom ik zo laat nog een uitnodiging onder de neus geschoven kreeg, was misschien wel omdat er niet zoveel respons op kwam. Hoewel er een komen en gaan was, en het soms wat crowded werd, was er toch maar een klein groepje mensen aanwezig. jammer, want het is een fijn event om met vriendinnen of je moeder, tante, nichtje,… te doen. TWINS Girlsstore heeft een mooi, jeugdig interieur, een mooi assortiment juwelen en een trendy collectie. De prijzen zijn het waard om even om te rijden, de juwelen zijn iets duurder maar uiteindelijk de normale prijs. Er was ook een doosje met leuk verpakte, zelfgemaakte juwelen. Die waren 21 euro, wat ik iets te duur vind, gezien ik zelf weet wat de inkoopprijzen voor het materiaal zijn. Maar misschien kostte de verpakking zoveel…? Tof dat je (gratis) je haren kon laten opsteken of even je gezicht onder handen kon laten nemen. Minpuntje: het duurde lang en, bij het haar, was het resultaat meestal Big Hair of erg klassiek. Ik kreeg wel complimentjes maar dat was dan niet van vrouwen van mijn leeftijd… Says enough? Heel goed dat het personeel gedurfde kledingcombinaties droeg. Mijn advies: als je in de buurt van Tielt woont, of er even bent, spring zeker eens binnen! Ik zat driekwartier – een uur onderweg ongeveer (bedankt file) maar het was het wel waard!

xoxo Jane

Een gedachte over “Ladiesnight Cocktails & Dreams, TWINS’ Girlstore

Geef een reactie

