MUA nagellakjes Lush Lilac, Moody Mink en Bright Pink

Ik heb vandaag echt een klotedagje, zo eentje waarbij je helemaal depri papieren zakdoekjes volsnottert en kilo’s chocolade oppeuzelt *mmm chocolade*. Er zijn wel altijd een paar dingen die een klein beetje helpen, chocolade zoals ik al zei, maar ook een lekker warme kop thee, een dekentje en nieuwe nagellakjes. Gisteren kocht ik drie MUA-lakjes, ja slechts drie, maar ik moest me inhouden. Wie weet viel de kwaliteit van de lakjes tegen en dan stond ik daar met een heel gamma…

Image

Dolenthousiast ging ik gisteren Kruidvat binnen, zou het MUA-schap er al staan? En ja hoor, in mijn filiaal is alles veranderd: MUA erbij, 2B kreeg meer plaats,… De rekken met MUA waren al bijna helemaal leeg maar ik nam toch nog een mascara, een eyeshadowpallette, drie nagellakjes en een pressed powder mee. Enkel het deeltje met nagellak was nog goed gevuld, gek. Ik twijfelde en nam dan toch deze drie kleurtjes mee:

Moody Mink een doffere bruinpaarse kleur, Lush lilac een heel lichtroze en Bright Pink is…natuurlijk fél roze! De verpakking doet me sterk denken aan Essie, een glazen flesje met de letters in een negatief reliëf erin gestampt. De dop is wit en het borsteltje is klein maar waaiert mooi uit. Als nagellakaddict heb ik er niet zo’n last van, maar er komt een sterke geur uit de potjes.

Image

Lush Lilac

Deze lichtroze kleur was voor mij de ultieme test wat de dekking betreft van MUA. Ik ben dol op lichtroze maar ik heb er een gloeiende hekel aan als mijn natuurlijke nagels er nog door te zien zijn. Bij de eerste laag Lush Lilac begon ik van ‘jep, net zoals gedacht! Tuurlijk kan niemand een mooie dekkende lichtroze nagellak maken, nee!’. Maar ik deed er nog een tweede laag op en wat een gi-gan-tisch verschil was me dat! Je zag mijn tip er nog wat door dus ik lakte vlug nog een laag en wauw, een mooi dekkend lichtroze op mijn nagels! YES! Jullie zien rechtsboven een laagje, links twee laagjes (wat op foto ook al héél mooi is) en rechtsonder drie laagjes.Image

Moody Mink

Moody Mink is een speciaal kleur, ik hou niet van paars en toch heb ik nu in een paar dagen tijd twee paarse lakjes gekocht. Deze is wat bruinpaars en dof van kleur, ik was benieuwd! De eerste laag was weer niet helemaal dekkend maar de tweede was dat wel! Voor deze MM had ik maar twee laagjes nodig! De nagellak droogt ook heel snel. Hieronder zien jullie links de kleur in de zon en rechts de kleur zoals die gewoon binnenshuis is met het invallende licht. Een groot verschil tussen beide he? En raar maar waar, ik ben dol op dit kleurtje! Ik vind hem heel erg mat worden eens hij droog is.

 Image
Bright Pink

Bright Pink is inderdaad een heel fel roze, maar daar hou ik wel van. Lekker knallend, zeker nu in de lente en zomer! Dit lakje had ook twee laagjes nodig om volledig te dekken. Bij de eerste laag dacht ik:’ohnee wat een lelijk roze!’ Maar dat werd helemaal goedgemaakt bij de tweede laag. Echt verrassend hoeveel verschil een tweede laag maakt! Links een binnenhuisfoto, rechts een zonnige foto. Daaronder zien jullie hoe het was na 1 laagje.

Image

Image

Mijn mening

Image

Ik ben fan van MUA nagellak! De nagellak heeft een simpele maar mooie verpakking, de borsteltjes waaieren mooi uit op de nagel en nemen een mooie dosis nagellak op maar, enig minpuntje: de nagellak lakt wat streperig, daar moet je tijdens het lakken echt goed op letten! De kleuren zijn geweldig, ook al zou je dat bij het eerste laagje niet verwachten! Na het drogen werden Lush Lilac en Moody Mink nogal dof, maar ik vond het wel cool staan! Bright Pink blijft shiny, al ben ik ondertussen meer de gelish-gloss gewoon dus ik doe er nu nog een laagje Essence better than gel nails-topcoat over ;). Je pas gelakte nagels, drogen heel snel en dat is voor ongeduldige vrouwen zoals mij een groot pluspunt!

De lakjes kosten 2.49 per stuk (een gewéldige prijs!) en zijn te koop in verschillende Kruidvatfilialen, maar niet overal.

En jij? Ga jij MUA-lakjes aankopen?

xoxo Jane

 

Een gedachte over “MUA nagellakjes Lush Lilac, Moody Mink en Bright Pink

  1. Pingback: Een kleine shoplog | Jane's Addictions

Geef een reactie

