Invisibobble dupe

Laatst zag ik op de blog van Chica de Ahora dat Action dupes verkocht van de invisibobble. De invisi-watte? Dat was ook mijn eerste reactie ;). De Invisibobble is een haarelastiekje dat geen bobbel achterlaat in je haar nadat je deze gedragen hebt. Ik ben echt van plan om naar de Action te gaan een dezer dagen maar toen ik vandaag even vlug Kruidvat binnensprong, flikkerde het alarmlichtje in mijn hoofd even, ting ding ding: invisibobbles!

Image

Nee, het zijn niet de échte Invisibobbles, maar dupes en voor een setje van vijf betaal je maar 99 cent. Even dubben over welke kleuren en dan hup, mijn mandje in. Ik koos voor de roze-variant omdat deze het minst kinderlijk leek. Gewoon zwart of bruin leek me wel beter maar dat hadden ze hier niet. (Hmn, dan toch maar nog eens naar de Action?)

ImageImage

De verpakking is erg rechtoe rechtaan, maar dat geeft niet. De prijs staat zeer zichtbaar (en aanlokkelijk) op het karton en de elastiekjes zitten vast met zon hard plastic rotding. Elke variant had dezelfde verpakking trouwens, wat wel een eenheid geeft in zo’n bakje van Kruidvat ;).

ImageImage

Een invisibobble (en dus ook de dupes) zouden veel beter zijn voor je haren: het knelt niet, er zit geen ijzertje aan dat haren kan afbreken, je krijgt er geen hoofdpijn van, het trekt geen haren uit,… Ik was dus wel nieuwsgierig of zo’n telefoonkabeltje echt zo geweldig is… Het lijkt me immers zo gek, om dat in je haren te steken. Goed, de elasticiteit lijkt alvast top. Het voelt gek maar het rekt goed mee. Zal het er niet gauw uitglijden daardoor? Ik doe de test.

Image

Ik draag gauw mijn haren even in een knotje of paardenstaart, als ik het even te warm heb of als ik het even uit mijn gezicht wil hebben. Ik heb graag dat het elastiekje strak zit, want anders glijdt het makkelijk weg, zakt de paardenstaart naar beneden en ziet het er slordig uit. Gevolg daarvan: als ik mijn haren weer losmaak, heb ik altijd een bobbel in mijn haren en dat is een grote tegenvaller gezien ik dus echt vaak mijn haren gewoon even in een staart doe en daarna weer gewoon lekker loshangend haar wil hebben. Haar met een bobbel dat staat niet! Soms doe ik het elastiek zo hard dat ik na een uurtje licht hoofdpijn heb. Een normaal elastiek draai ik drie tot vier keer rond mijn haar om een paardenstaart te maken en drie keer rond een knotje. Deze invisobobble-dupe draai ik automatisch ook drie keer rond mijn haar. Hmmm… dat zit prima vast. Even schudden met mijn hoofd… dat blijft zitten! Twee keer rond mijn paardenstaart draaien, haha dit gaat hij echt niet houden! Ik doe een Willow Smithtje (I whip my hair back and forth) en hallellujah, nog steeds een paardenstaart mét een elastiekje dat nog perfect op zijn plaats zit! Als je dit elastiekje net in je haar hebt, voelt het wat onwennig maar niet gauw daarna voel je hem helemaal niet zitten!

Image

Ook een knotje, een heuse hairstyle of een vlechtje… Hij houdt het allemaal! Ik ging op zoek op youtube naar de Invisobobble en vond een heleboel makkelijke en leuke hairtutorials. Ik probeerde er een paar en wauw, it works! Ik ben verkocht! Psssst, dit is mijn favoriete hairlook en zo easy!

ImageImageImage

De transparantroze en de transparante vind ik geweldig eens ze in je haar zitten, je ziet ze niet goed zitten.De bruine en lichtroze zijn esthetisch gezien heel mooi, en voor mij valt de bruine met stipjes ook minder op in mijn haren maar de lichtroze juist wel. De felle met print vind ik heel leuk in mijn haar maar ik vraag me af of het niet wat kinderlijk overkomt als ik zo op straat loop. (Ik blijf erbij, ik moet naar de Action 😉 ). Eentje gaat alvast in mijn pennenzak, het vervangt mijn gewone haarelastiekjes. Ik draag er eentje rond mijn pols en heb er altijd wel in mijn handtas, rugzak of pennenzak zitten. Mijn gewone haarelastiekjes trek ik vaak kapot of rekken uit en verliezen dan hun elasticiteit. Dat zie ik niet zo gauw gebeuren met deze invisibobble-dupes… Dus uiteindelijk is het spotgoedkoop! 😉

De ‘échte’ Invisobobbles zijn te koop bij de webshop van John Beerens voor €4,95 (dan heb je een doosje met 3 stuks), ze zijn er voorlopig in 8 kleuren. De dupes zijn te koop bij Kruidvat voor €0,99 (dan krijg je er vijf), ze zijn er in blauwtinten, rozevariant, felle neonkleurtjes,… Of je koopt een pakje van zes bij de Action voor €0,59, te verkrijgen in zwart, bruin of zes felle kleurtjes.

Wat vind jij? Ga jij ze kopen? Gebruik je ze al?

xoxo Jane

 

10 gedachten over “Invisibobble dupe

    • Hihi nee, geen bobbel in mijn haar. Wel krul als ik het lang laat zitten, maar het lijkt natuurlijk 😉 en dat had ik naast de bobbel ook bij een ander haarelastiekje ;). xoxo

  1. ik heb de dupes in het zwart. ik betaalde er 50 cent voor waren in de korting bij kruidvat. ik had net de laatste.ze zitten echt geweldig. ook heb ik ze van primark en die zitten ook best goed. daar betaal je 2 euro voor 5. en bij h en m had ik ze ook voor 1,99(ik heb ze in portugal bij h en m gekocht) voor 5. maar ik heb ook de echte en die zijn ook goed.

  2. ik ga de dupes binnenkort weer aanschaffen. ik was er een stel kwijt en ook een paar waren kapot. dus dat wordt als ze er zijn naar kruidvat. ik neem van een paar verpakkingen gelijk alles 2 keer. dan maar wat meer betalen anders zijn ze op. o ja en ik ga ook even naar primark de nepperds halen op de kinderafdeling, die wil ik ook.

Geef een reactie

