Hema Pure Shine lipstick

Een hele tijd terug sloeg ik een voorraadje lipsticks in: een paar rode, een roze, een paarse en een nude. Vandaag toon ik jullie  eentje van de Hema. Ik hou van rode lipstick, al draag ik het véél te weinig. Ik vind het zo in ya face, als je begrijpt wat ik bedoel?

Als eerste toon ik jullie die van de Hema, een klein minpuntje was al meteen merkbaar: de dop. Ik stopte de lipsticks in mijn handtas zodat ik geen tasje met een paar lipsticks in moest dragen. Toen ik thuiskwam en mijn aankopen uit mijn tas haalde, merkte ik dat alles rood was: oh crap! De dop van de Hema-lipstick zit echt heel los en was van de huls gegaan in mijn handtas. Alles schoonmaken dus…

Image

Deze lipstick, met de lieflijke naam Pure Shine 212 *sarcasm* is een brandweerrode kleur, voor het geval je even zou afvragen waar 212 voor zou staan. Ik viel meteen voor deze kleur omdat hij geen oranje ondertoon leek te hebben en toch lekker fel was. Anders grijp ik meer naar donkerrode tinten met een blauwe ondertoon. De verpakking is heel standaard, grijs en transparant met een sticker op de dop.

Image

Image

De lipstick glijdt zacht over mijn lippen, is onwijs goed gepigmenteerd en droogt niet uit. De glans blijft de hele draagtijd en ook het lippenbalsemgevoel. Wél geeft hij elke keer dat je aan je glas nipt of een zakdoekje even je lippen raakt af. Maar geen nood, de kleur blijft zitten! Hij overleefde zelfs mijn lunch tijdens testdag 1 (een broodje kaas) en mijn diner op testdag 2 (pasta carbonara en een ijsje toe). Dus ik kan wel stellen dat hij blijft, zolang de maaltijd niet te vettig is. Hij houdt het geen volledige dag maar een keer bijwerken per dag volstaat volgens mij wel. Comfortabel? Jep, absoluut. Na een tijdje vergat ik zelfs dat ik lipstick op had. Altijd een pluspunt! Wat me wel heel hard opviel, was de geur. De geur van deze lipstick doet me denken aan de lipsticks van mijn grootmoeder, ik gebruikte ze als kind om me op te tutten. Hij doet dus echt denken aan van die ouderwetse lippenstiftengeuren.

ImageImage

De prijs is ook een topper: 2,50 euro! Wauw toch? Ik vind dit absoluut een aanrader: mooie felle kleur, supergoeie pigmentatie, voelt zacht, blijft glanzend en goeie draagduur. De verpakking is eenvoudig, rechtoe rechtaan maar wel oppassen met de dop. (Is dit bij de hele Pure Shine-lijn zo?) Want de dop zit echt heel erg los en is daarom niet handtasproof. Kopen als je houdt van felle kleur, romige lipstick, weinig bijwerken en een glans zonder lipgloss te gebruiken. Skippen als je niet houdt van een lipstick die op alles afgeeft, je geen lipstick draagt of als je liever neutrale kleuren draagt.

xoxo Jane

4 gedachten over “Hema Pure Shine lipstick

  1. Wow, dat voor maar 2,50?! Gorgeous! Het is inderdaad een intense brandweerrode kleur, maar die creamy finish is wel super FAB! Oh, de Hema lipsticks hebben die oude vertrouwde geur, om van te houden. ^^ Het doet mij ook aan vroeger denken!

    • Jep, 2.50 maar! 😀 haha, ja, als ik kan kiezen heb ik liever een lekkere fruit- of vanillegeurtje maar ach, zo’n ouderwetse lipstickgeur….

Geef een reactie

