Mijn leven in lijstjes – Lisa Nola –

DSCN8162

Ik ben een lijstjesmens, geef me een leuk boekje een vlot schrijvende balpen en ik ben vertrokken. Ik maak met gemak (en plezier) je boodschappenlijstjes, de to do-lijstjes voor school of werk en wat dacht je van een overzichtje van alle films die je hebt, wilt en al ooit bekeken hebt? Jep, you name it, I’ll list it! En dat weten mijn vriendinnen maar al te goed! Voor mijn verjaardag kreeg ik van hen (naast een goddelijke fles rode martini en een schattige vlinderketting) dit boek: ‘mijn leven in lijstjes’ van Lisa Nola. Instant happiness in mijn hoofd, bij het vooruitzicht van de tientallen te maken lijstjes!

DSCN8160

Het boekje zelf is mooi om ergens neer te leggen vind ik, het is kleurrijk en toch sober. Uhm, wat bedoel ik hier nu weer mee? I’ll show you! De lijstjes die je gaat maken, krijgen een hele pagina ruimte, wat superfijn is. Aan de linkerkant staat telkens een leuke tekening dat met het lijstje te maken heeft. Levens die je ze zou willen leiden als je er meer dan een had? Daar staat een tekening bij van een popster dat verdacht veel op Lady Gaga lijkt. Wat mag niet ontbreken in jouw droomhuis, met daarnaast een bonsaiboompje getekend. Ook E.T., een Bollywoodster en John Lennon passeren zo de revue.

DSCN8168 DSCN8167

Er zijn grappige vragen, maar ook redelijk serieuze vragen en levensvragen. Ik ga er echt telkens even voor zitten, zoek een fijne balpen uit en begin te denken over de vraag waar ik net toevallig het boek opensla. Mijn grote dromen en wensen? Easy-peasy, tot je er echt over gaat nadenken. Waar trek je de grens? Wat zijn nu Γ©cht mijn grootste dromen? Wat wens ik?

DSCN8173 DSCN8172

DSCN8174 DSCN8169

Mijn favoriete films en series zijn dan weer wat makkelijker, Gossip Girl, the Vampire Diaries, the O.C., Skins, Grey’s Anatomy,… Wow, wacht, dan moet ik nog beginnen aan mijn favo films…ai πŸ˜‰

DSCN8163

111 pagina’s boordevol lijstjes, ik vind het helemaal te gek! Ik vind het enorm gaaf uitgegeven: leuke fonts, fijne tekeningen, de afgeronde hoeken en de gladde, dikkere kaft. Het papier zelf is ook wat dikker, en heeft een fijne coating. Dat zorgt ervoor dat je heel fijn en makkelijk schrijft. Nee, ik vind niet dat elk papier hetzelfde is om op te schrijven, trouwens. Misschien is dat een gekke kronkel bij mij maar de balpen waarmee en het papier waarop ik schrijf, zijn belangrijk!

DSCN8161

Mijn leven in lijstjes, van Lisa Nola, is uitgegeven door Deltas. Het is te koop bij Bol.com, Cosmox, de Standaard Boekhandel,… Bij Bol en Cosmox betaal je 12,95 euro, bij de Standaard Boekhandel 12,50, dus veel verschil is er niet. De originele titel is My future listography. Natuurlijk kan je hem ook in het Engels bestellen, dan betaal je meestal een eurootje minder, het is maar net wat jij het leukste vindt natuurlijk. Ik ben alvast fan! Bedankt Yoice & Jana voor dit superleuke geschenkje!

Veel liefs
xoxo Jane

2 gedachten over “Mijn leven in lijstjes – Lisa Nola –

    • Haha, zo leuk! Wist niet dat het bestond, ken genoeg zwangere dames de laatste tijd, dus misschien leuk om te kopen als cadeautje! Hihi, ja die tweede moet ook ingevuld worden he πŸ˜‰ xoxo

Geef een reactie

