Jane Snaps #2

Het is een hele poos stil geweest en ik wil graag laten weten waar ik de voorbije tijd allemaal mee bezig was. Snaps, of foto’s, zijn daar misschien wel perfect voor!

September

In september kwam Lady Gaga naar België, het was de derde keer dat ik een concert zag van haar. Na de vorige keer had ik nochtans gezegd van ach, nu heb ik het wel gezien maar ik ben zo’n fan van haar laatste album dat ik toch stiekem nog eens wou gaan! En het was AF! Natuurlijk ;). Een vriend van me kan echt heel lekker koken en bakken, ik ben een grote pasta-eter en hij maakte eens een nieuwe pasta. Pasta met zalm, hij was héérlijk en mooi gedresseerd dus daar moest wel een foto van gemaakt worden.
Lady Gaga in Antwerpenpasta salmone

Oktober

In oktober startte ik met lesgeven. Ik geef les aan leerlingen uit het buitengewoon onderwijs met een auditieve beperking. In de eerste week nam ik ook een kijkje bij de kookles (ik geef de algemene vakken) en ze bakten taart, quiche, maakten rode kool en soep, vanillepudding,… Ik kreeg een stukje van deze héérlijke appeltaart mee. Lesgeven aan leerlingen die doof en slechthorend zijn, betekent natuurlijk dat ik gebarentaal moet leren. Gelukkig ben ik er snel mee weg en gaat het heel vlot. Hier zien jullie het vingeralfabet, heel leuk en makkelijk :)! Verder kocht en las ik deze twee TOPboeken, kwestie van af en toe wat ontspanning op de trein en bus. Ik raad beiden heel erg aan. Als ik blijf (If I stay) en De labyrintrenner (The mazerunner) zijn allebei al verfilmd, al heb ik de films nog niet gezien…

okt1  okt2

okt3

November

In november was er herfstvakantie, ik werkte hard aan nieuw educatief materiaal voor mijn leerlingen. Ik maakte een soort rekenwerkblad van een kleurplaat voor volwassenen (soort van kleuren op nummer), een klok om analoog naar digitaal te leren, nieuwe werkblaadjes met rekensommen en nog een heleboel. Ze vielen in de smaak bij de leerlingen en ze behaalden enkele doelen, dus zij blij, ik blij. In de vakantie ging ik ook twee daagjes shoppen met mijn vriendinnen, Yoice en J. naar Maastricht. De auto zat propvol tassen in het terugkeren naar huis! Ik kocht er onder andere dit faux-fur bodyjasje, een fake leren broek en een cosy trui of twee. Na de herfstvakantie ging ik met mijn leerlingen naar het bos op uitstap en ik schoot er een heleboel mooie foto’s van paddenstoelen, herfstbladeren en…dauwdruppels!

nov1nov3

nov4nov2

December

In december kreeg ik van mijn baas/Sinterklaas een hele grote chocoladesint. Ook mijn leerlingen kregen heel wat lekkers… Ik probeerde ook wat ideetjes uit rond kerstkaarten maken met stempels en knopen, de eindresultaten van mijn leerlingen zijn echt geweldig! Ze deelden ze uit bij het oudercontact aan de leerkrachten, opvoeders, logopedisten, directie en aan ouders. December betekent ook cadeautjes inpakken en laat dat nu net niet een van mijn sterke punten zijn… Al probeer ik dat altijd te verbergen onder leuk cadeaupapier of een originele verpakking. In de kerstvakantie probeerde ik eens Kleuren voor volwassenen in dit Vintage Patternskleurboek. Heel leuke platen staan erin! En vakantie betekent ook een lekker warme trui aan, korte oorbellen, weinig make-up en rommelig haar.

dec1 dec2 dec3 dec4 dec5

Januari

In januari genoot ik van mijn kerstcadeautjes, ik kreeg echt hele leuke dingen (van een 3-in-1-grill, tot make-up, tot een speciale Bijbel en een chocolademelkpakketje). Jammer genoeg zal januari ook altijd een gruwel met zich meedragen, de aanslag op Charlie Hebdo, de gijzelingen en de vele bommeldingen en paniekzaaiende berichten. Je suis Charlie, je suis Ahmed, persvrijheid,… Drie dagen lang zaten velen van ons aan het scherm gekluisterd en stegen kreten op als ‘waar gaat onze maatschappij naartoe?’, ‘Wat erg.’ en ‘Hier zijn geen woorden voor.’. Het is belangrijk om allemaal, katholiek, moslim, jood, blank of bruin, links of rechts, jong en oud,… tégen terrorisme te reageren. Als we ons verstoppen binnenshuis, onze mening niet meer (op een respectvolle en correcte manier) durven zeggen en paniek laten opzwellen in onze borst, dan winnen ‘zij’. Ik sluit af met vandaag, een rustige werkdag, waarbij ik enkele kunstlessen voorbereide.

jan1 jan2 jan3

Meer foto’s en posts vind je op Instagram via Jane_prov.

xoxo Jane

Geef een reactie

